Administration af deleboliger

Deler I en bolig med andre? Vi kan hjælpe med alt det praktiske.

Mange familier har en sommerbolig, som de har haft i flere generationer. Der er store glæder ved at kunne bevare sin families sommerbolig, som et mødested for familien og også til individuel brug. 

Men der er også rigtig mange udfordringer ved en delebolig. Særligt kan det være svært, når der skal indgås aftaler om alt det praktiske med klargøring og løbende vedligeholdelse af boligen.

Her vil det være en stor gevinst at kunne tilknytte About a House, som har den professionelle erfaring til at stå for driften og service omkring boligen. Det kan være, at man ønsker opsyn af boligen igennem vinteren eller at man ønsker, at boligen og haven er klar til foråret.

About a House er let tilgængelige og vil sikre en meget konkret forventningsafstemning inden opstart på opgaverne i dit hjem, samt en meget tæt opfølgning på den aftalte opgaveløsning.

About a House tilbyder administrationen dvs. drift og vedligeholdelse af både deleboliger i Danmark og i udlandet, for både private og deleboligkoncepter. Vi administrerer delebolig-konceptet Villa No. 8’s udenlandske ejendomme, hvor 8 danske ejere deler en bolig.

Se nærmere på villa-8.dk

Mille, som er stifter og ejer af delebolig-konceptet Villa No. 8 siger:

“About a House har virkelig imponeret os med deres professionalisme og positive energi. Uanset om det handler om vedligeholdelse, økonomi eller de mere komplekse spørgsmål, så leverer de altid med en erfaring og indsigt, der giver os ro i maven. Deres indsats har gjort en kæmpe forskel for os, og vi føler os i trygge hænder. Hvis du søger nogen, der virkelig ved, hvad de laver, så kan vi kun sige: du vil ikke fortryde at vælge dem.”

Eksempler på administrationsydelser for en delebolig

  • Løbende bogføring 

  • Opkrævning af fællesudgifter og forbrug ved brug af ejendommen

  • Rykkerprocedure og eventuel overgivelse til retslig inkasso

  • Kontrol og betaling af løbende udgifter

  • Håndtering af forbrugsregnskaber 

  • Rådgivning ift. sædvanlige forenings spørgsmål 

  • Udarbejdelse af driftsbudget

  • Bookingsystem og regler

  • Afholdelse af ordinær generalforsamling 

  • Fællesdrev hvor alle foreningens papirer er samlet

  • Besvarelse af henvendelser fra ejere - supportfunktion  

  • Udarbejdelse af årsregnskab

  • Udarbejdelse af flerårige vedligeholdelsesplanerer  

  • Rekvirering og styring af håndværkere m.m. – herunder indhentning af tilbud vedrørende almindelig vedligeholdelse i det omfang ejerne måtte ønske dette.

  • Løbende kontakt og koordinering med eksterne leverandører og samarbejdspartnere

  • Løbende tilsyn med ejendommen